zašto plivanje?

Plivanje je dobra vježba (to je očigledno). Plivanje je sport koji cijelog života donosi korist nama i našem tijelu! Konkretno, šta je to zbog čega je plivanje tako dobro? To zavisi od toga šta želimo da postignemo.
Plivanje je zdrava aktivnost koja može trajati cijelog života – i koristi za zdravlje koje plivanje pruža vrijedne su truda da se ode na bazen.
Zašto plivate? Zato što je to dobro za vaše srce i pluća? Ili zbog prilike da odete na bazen sa prijateljima? Zato što vas svakodnevno trčanje iscrpljuje? Ili zato što uživate dok plutate ili klizite kroz vodu? Ili zbog nečeg drugog? Ako tražite predah od ljetne vrućine, uroniti u vodu je baš ono što vam treba; plivanje je način da se rashladite. Plivanje, od plaže i zabave na bazenu do aqua-parkova, odlična je rekreacija za pojedince i porodice.
Možda redovno trčite, ali tražite neku aktivnost koja će održavati ritam vašeg srca, a neće biti suviše stresna za vaše tijelo. Možda ste radili neke druge vježbe na suvom, ali sada zbog povrede ne možete da opteretite koljeno ili gležanj. Plivanje vam može pomoći. Izvođenje raznih pokreta, aerobik u vodi, trčanje u bazenu ili obično plivanje – sve su to odlične vježbe, kod kojih vas težina vašeg tijela ne opterećuje pri svakom pokretu.
Redovno plivanje povećava izdržljivost, jača mišiće i kardio-vaskularni sistem. Plivanje možete kombinovati sa vašim redovnim vježbama. Prije vježbi na suvom, možete u bazenu uraditi vježbe zagrijavanja. Plivanje pojačanim intenzitetom, što će postepeno poboljšati vaš srčani ritam i stimulisali vaše mišiće, lako se izvodi u vodi. Nakon vježbanja na suvom, nekoliko otplivanih krugova pomoći će vam da se ohladite, podstaknuće cirkulaciju i oporaviće vaše mišiće, i vi ćete se relaksirati dok klizite kroz vodu.
Plivanjem se sagore 3 kalorije po milji i jednoj funti (0,454 kg) tjelesne težine. Ako ste teški 150 funti (oko 68 kg) i treba vam 30 minuta da preplivate 1 milju (1.609 metara), za 1 sat utrošićete oko 900 kalorija. Naravno, mnogi plivači ne plivaju tako brzo, ne mogu preplivati toliku razdaljinu ili ne mogu dugo plivati.
Vježbanje u grupi, bilo da se radi o aerobiku u vodi ili profesionalnom treningu, ima i svojevrsnu socijalnu dimenziju. Razgovor, takmičenje sa drugima i zajednički napori – zbog svega toga grupno plivanje postaje dragocjeno iskustvo.
U plivanju ćete otkriti i druge psihološke prednosti. Opustite se i plivajte bez mnogo naprezanja. Neka vam misli lutaju, ne mislite ni na šta osim na otkucaje vašeg srca. Ovaj vid meditacije pruža vam osjećaj blaženstva, sa plivanja odlazite osvježeni i spremni da nastavite dan. Mnogi plivači nalaze jednu indirektnu korist od plivanja. Kroz sport se razvijaju životne vještine kao što je sportski duh, upravljanje vremenom, samodisciplina, postavljanje ciljeva, i povećava se osjećaj sopstvene vrijednosti. Pod uobičajenim uslovima, plivači koji plivaju u grupi pokazali su se kao bolji učenici od onih koji to ne rade.
Jedna od stvari za koje plivanje nije najbolje rješenje je gubljenje suvišnih kilograma. On-line Merck Manual objašnjava da plivanje nije najbolji način da smanjite težinu, zbog efekta hlađenja dok ste u vodi. Dok plivate trošite mnogo kalorija, ali čim izađete iz vode sagorijevanje kalorija se smanjuje. Kod vježbanja van vode, kao što je trčanje ili vožnja biciklom, potrošite približno isti broj kalorija na sat kao kad plivate, ali kad prestanete sa vježbanjem, povećana potrošnja kalorija obično se nastavlja sledećih 18 sati. Zašto? Zato, jer se u bazenu ne zagrijavate toliko kao na suvom, pa nakon završenog plivanja vaše tijelo ne ulaže napor da bi se ohladilo. Plivanjem vježbate skoro cijelo tijelo – srce, pluća i mišiće – bez velikog naprezanja zglobova. Plivanje je odlično za opšti fitness, ali nije dobar izbor za smanjenje težine.